Thursday, November 18, 2010

Rindunyer....


Assalamulaikum and hi..hi..hi.. :)

Bagi salam dulu..nk masuk rumah...walaupun itu rumah sendiri :), kalau org islam nak masuk rumah baca basmallah 3 kali..pastu bagi salam masuk kaki kanan...akan menghindarkan syaitan yang namenyer die ape ntah :) huhu lupa..yg krojenyer mengganggu hati2 suami dan isteri dlm rumah tangga tuh...waaaa..panjang mukadimah alih2... (renungan kiter bersama ni Dr Fadzillah Kamsah bg nih....)

sbenarnyer, mmg da maleh sgt update blog, sebabnyer..mmg tak de sebab..sebab, sebab yg ada adalah malas..ape yang lagi seronok adalah baca blog org lain..ade satu kali dulu..suke sgt baca blog org suka masak², especially kalau tawu author blog tuh, hot mum..heheh..boley gitu. Mmg kagum sesangat lah kalau seseorang wanita tuh..dah la lawa, pandai masak cam lengkap lah package tuh. Biasa la kalau kiter tak de 'traits' tu kiter mmg la rase cam jakun kan..sbb dulu..nk masak mee goreng yg sedap..ulang suara.."Yang Sedap" pun cam tak berape confident...

Skang ni pulak, sibuk tgok blog² orang berpesen²:) " fashionnista", hijabis yang stylo-mylo lah...ade yg i think mmg bolay pakai for daily outfit..ade jugak yang fikir dua tiga kali..sbb rasenyer i dont have the guts to put those on...tapi kadang² mmg bagi inspiration lah...kalau dulu kalau baju biru..tudung pn nk ade biru2 jugak...tp "fashionista" nih...they have sense la to find a good combo ...hijau ngan merah, turquoise and dusty pink, yellow and black..mmg seronok lah..ni yang buat ape tuh..what-i-wore-today post...antara yg aku suke tgok blog this girl , die mmg queen of mix-and-match la...dan aku pn teropong gak lah kat link² yg ade kt blog die...

Dan disebabkan aku selalu sgt membaca dan teropong2 blog2 nih..aku pn da start try pakai tudung ala² lilit tuh...ok lah..tapi kadang2 cam tensen la bile lilit2 x jadi nk cepat..terus jadi lambat...aku pun ade gak wat investment yg aku rase kdg2 cam hampeh jer..hohoho...sbb nk bergaya konon tp x berapa nk pandai ..

Tp sebenarnye nk bergaya nih kiter kene ade environment yang conducive untuk kiter berpesen², my husband ok sgt² die mmg x kesah...kalau lawa..die akan kate " cun la mummy" aku pn kembang sey...miowwwww....tp adik2 aku mmg ala nyampah la..." kdg2 kate eh..nape awk pakai purple ngan biru along?, lipstick ni x sesuai ar? sejak bile along suke pakai selendang lilit2 nih? haih..tensi..tensi..gue...mungkin ade yg betul kot.. tp memula mmg nampak cam x kena..pastu mesti dieorg realize..cam lawa la plak ek..hahahah..

Nnt kiter post gamba raya aji ek...ni gamba masa Aildil Fitri itu ari tu :)


5 comments:

baincardin said...

Salam Aidiladha.

Haaa....kan berseri² blog ko nih. Dah berwajah baru dah ni...Tudung pun tudung baru...lilit² lagi. ^_^

Lepas ni ko leh wat pos psl fashion tudung trbaru. ko leh jadi model dlm blog ko ni.

baincardin said...

eh...aku chop dulu! yay!!!~ ^_^

Aziha said...

heheh..tenkiu..

weh, actually...thanks to you ...kalau ko x motivate aku, blog aku da jadik..haunted blog..hahhaha..

chop kt sini...hehe..mmg la ko pemenangnyer..x de org lain..nnt kiter belanja cup cake ek..:)

khemy said...

wah, kurus sekarang. hehe
mana menghilang?
frankly speaking, that girl memang rules for hijabis tapi tak boleh masuk la..terlalu sarat marat
i rasa yuna ok skit kot, classy and ada taste..actually i suka tengok orang pakai tudung. bila? insyaallah...masanya akan tiba..hehe

Aziha said...

khemy...kuurs..kurus mende..cesss :), rindu siot..cik embun mesti da tembung kan..aah..aku pn x leh nk masuk sgt tp mmg salute la dienyer effort tuh...yuna ok kan...tp tu lah die slim giler..sekepingjer..pakai ape pn ok lah..:)